Wir nutzen Cookies, um deine Nutzererfahrung zu verbessern, dir persönlich auf dich zugeschnittene Inhalte liefern zu können und die Nutzung unserer App zu analysieren. Wenn du auf "alle akzeptieren" klickst, stimmst du dem zu und bist damit einverstanden, dass wir diese informationen mit Dritten austauschen und dass deine Daten in den USA verarbeitet werden könnten. Für weitere Informationen, lies bitte unsere .
Du kannst deine Einstellungen jederzeit anpassen. Wenn du ablehnst, werden wir nur die notwendigen Cookies verwenden und du kannt leider keine persönlich auf dich zugeschnittenen Inhalte bekommen. Um abzulehnen, .
The new app makes it easier for users to navigate and find the best personalised travel deals
HolidayPirates, the world’s largest online travel community and leading source for travel inspiration and deals, has launched a new version of its multi-award-winning app that will replace its market-specific apps, and migrate its 10 million users to one unified platform.
With a sleek interface and custom filters, the free-to-use app, available on iOS and Android, will continue to inspire users with unbeatable low prices to locations previously considered unreachable on a small budget, and will be showcased through a new and intuitive easy-to-navigate platform.
Users will be able to recognise the signature feed with the best travel deals, curated by the company’s team of internationally renowned deal hunters, but other new features have been developed in response to user feedback, and include:
Users can now filter all deals by departure location, destination, and travel period, as well as view deals from every country in which HolidayPirates operates in. This will be especially useful for users that live close to neighbouring countries, or multiple airports.
Users will be able to opt-in to receive push notifications as soon as a deal to their preferred location is available.
David Armstrong, CEO of HolidayPirates, comments: “We are proud to launch a new unified app that has more functionality for our users, while still staying true to our goal to inspire users with the best travel deals. The app will empower our loyal users by providing a more enjoyable experience when they are deciding where to travel, as well as allow them to look through deals while they are on-the-go.” HolidayPirates occupies a unique position amongst its competitors in the travel and tourism space, providing users with not just the cheapest packages, but also the best travel deals for every budget, as well as inspiration for their next holiday. From luxurious romantic getaways, to cheap and cheerful city-breaks, HolidayPirates provides travel deals and inspiration for its millions of followers within a wide range of budgets.
As the industry moves away from physical travel agencies to a predominantly online presence - with the online travel industry estimated to be worth $762 billion by 2019 (Statista, 2017) - HolidayPirates continues to be at the forefront of the market, due to its scale and extensive expertise.
About HolidayPirates
HolidayPirates is one of Europe’s fastest growing, free-to-use, travel search platforms and apps, providing users with the best value for money international travel deals. Since its inception in 2012, the company has grown into the biggest online travel community in the world, achieving 30 million monthly page visits, 10 million app downloads, and having launched services across 10 countries and 7 different languages.
Urlaubspiraten, eines der erfolgreichsten deutschen Online-Reiseportale, wurde 2011 gegründet und ist Teil der HolidayPirates Group mit Hauptsitz in Berlin.
Die weitgereisten Redakteur:innen des mehrfach ausgezeichneten Portals recherchieren täglich Angebote auf den Seiten von Drittanbietern – von Flügen und Hotels über Autovermietung bis hin zu Ferienwohnungen, Luxushotels und Pauschalreisen. Die Reisedeals werden, gepaart mit Tipps aus erster Hand, auf der Webseite, via WhatsApp, Newsletter, App und in den sozialen Medien veröffentlicht.
Die Social Media-Kanäle der Urlaubspiraten verzeichnen über 2 Millionen Fans auf Facebook, über 525.000 Instagram Follower:innen sowie mehr als 200.000 Follower:innen auf TikTok.
Die HolidayPirates Group ist in 10 Ländern aktiv – Deutschland, Österreich, Großbritannien, Frankreich, Italien, den Niederlanden, Polen, Spanien, der Schweiz und den Vereinigten Staaten. Die redaktionellen Teams auf der ganzen Welt inspirieren jeden Monat über 20 Millionen Verbraucher:innen dazu, günstiger zu reisen, zu entdecken und Urlaub zu machen.
Stefanie Dechow
Senior Brand and Communications Manager
E-Mail: [email protected]
E-Mail: [email protected]